پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

رئیس پلیس مشهد از دستگیری باند سرقت ۵۳ خودرو خبر داد

  • کد خبر: ۱۷۰۲۶۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
  • ۲
رئیس پلیس مشهد از دستگیری باند سرقت ۵۳ خودرو خبر داد
رئیس پلیس مشهد عنوان کرد: ۷ عضو یک باند که بدون هیچ ردپایی ۵۳ خودرو را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ اولین گزارش سرقت نیسان آبی پاییز پارسال به پلیس مشهد رسید. فردی در تماس با مرکز ۱۱۰ اعلام کرد که شبانه خودرو نیسان‌وانتش را از مقابل منزلشان دزدیده‌اند. اقدامات لازم در این‌باره انجام شد، اما فردای همان روز سرقت مشابهی به سامانه ۱۱۰ اعلام شد.

گزارش این سرقت‌ها در روز‌های دیگر نیز به پلیس اعلام شد و تعدادی از پرونده‌های سرقت نیسان را روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان گشود. عوامل انتظامی که با سرقت‌های سریالی خودرو‌های نیسان‌وانت روبه‌رو شده بودند، اقدامات فنی را آغاز کردند، اما سارقان به اشباحی می‌ماندند که بدون به‌جاگذاشتن سرنخ، نقشه شومشان را عملی می‌کردند و از محل می‌گریختند. وقوع ده‌ها فقره سرقتشان نیز گواه این فعل مجرمانه آن‌ها بود.

ماجرای این سرقت‌های مرموز در مشهد کنجکاوی همه را برانگیخته بود، اما همه تلاش‌ها تا آن موقع ناکام بود و هر روز نیز به تعداد سرقت‌ها افزوده می‌شد. در چنین وضعی سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهر را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.

به‌دنبال سارقان مرموز

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد درحالی وارد این پرونده شدند که آن‌ها نیز در بازبینی صحنه‌های جرم و همچنین شنیدن اظهارات شاکیان، نتوانستند هیچ سرنخی از متهمان کشف کنند. در چنین اوضاعی آنچه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی مشهد به آن دست یافتند و از آن مطمئن بودند، شیوه و شگرد یکسان سارقان در ربودن خودرو‌ها بود. مأموران پس از مراقبت‌های میدانی و تحقیقات نامحسوس متوجه شدند که با باندی از متهمان حرفه‌ای روبه‌رو هستند که در ساعات پایانی شب با استفاده از خودرو‌های پژو پارس مسروقه در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زنند و پس از شناسایی خودرو‌های نیسان‌وانت بدون تجهیزات ایمنی، آن‌ها را سرقت می‌کنند.

ورود ویژه به پرونده

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با تجمیع مستندات سرقت‌ها و با همکاری تیمی از اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان سرانجام سرکرده باند را که فردی سابقه‌دار است، با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان شناسایی کردند. درحالی این فرد زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار داشت که در چند نوبت با حضور مأموران در مخفیگاه این متهم، مشخص شد او پیش از ورود مأموران مخفیگاهش را تغییر داده است. موضوع تغییر مکرر مخفیگاه، گره جدیدی بود که به پرونده افتاد و عملیات را با کندی روبه‌رو کرد.

سرانجام کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی مرکز استان در پی یک سرقت جدید خودرو و کار گسترده اطلاعاتی، آخرین مخفیگاه متهم را در شهرک غرب شناسایی و در عملیاتی غافل‌گیرانه او را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز تعداد زیادی قطعات و محتویات داخل خودرو کشف شد.

کشف ده‌ها فقره سرقت

متهم سی‌وپنج‌ساله در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، اما در ادامه تحقیقات و رویارویی با ادله و مستندات کشف‌شده در سرقت‌ها، در مراحل مختلف بازجویی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به سرقت چهل دستگاه خودرو نیسان، سه دستگاه پژو پارس، دو دستگاه پژو ۴۰۵ و پنج دستگاه پراید با همدستی سه نفر از دوستانش و فروش آن‌ها به سه نفر مال‌خر اعتراف کرد.
در ادامه این عملیات با اطلاعات به‌دست‌آمده در سه عملیات هم‌زمان، همدستان متهم و افراد مال‌خر در محدوده بولوار توس و شاندیز دستگیر شدند و از این افراد نیز دو دستگاه وانت‌نیسان، سه دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پژو ۴۰۵ مسروقه کشف شد.

سرقت در مشهد، اوراق در استان دیگر

در تحقیقات تکمیلی از متهم مشخص شد که اعضای این باند پس از سرقت خودرو‌های نیسان، آن‌ها را از طریق افراد مال‌خر به استان سیستان‌وبلوچستان منتقل کرده‌اند. همچنین با دستگیری دیگرمتهمان، مشخص شد که خودرو‌های سواری نیز توسط فردی مال‌خر در حاشیه شهر اوراق شده است تا دست پلیس به آن‌ها نرسد.
به گفته سرهنگ نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات از اعضای این باند حرفه‌ای سرقت برای کشف دیگراعمال مجرمانه آن‌ها و شناسایی افراد مال‌خر و کشف خودرو‌های مسروقه ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رعنا عسگرپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
1
سلام نیسان مارو هم دوزدیدن بخدا به بیچاره کی افتادیم کی می‌خواین تکلیف مارو روشن کنید
محمد قرائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
0
0
بوداما خسته شدیم از این بلاتکلیفی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->